Fjäderspännare
Designad och framtagen för professionell och säkert arbete med spriralfjädrar.
Designad och framtagen för professionell och säkert arbete med spriralfjädrar.
Passar framförallt multilinkbakvagn och bilar där det behövs att komma åt fjädern inifrån för kompression.
Bör ej användnas på koniska fjädrar!
Lutningen på fjäderplattorna anpassas perfekt när fjädern komprimeras och garanterat ett säkert grepp.
Det enda kitet på marknaden som är kompatibelt med bland annat följande applikationer:
Citroen C1 (2006-) -bakaxel
Citroen C3 (2003-) -bakaxel
Kia picanto (2007-) -bakaxel
Mitsubishi Colt (2007-) -bakaxel
Peugeot 107, 207, 1007 (2007-) -bakaxel
Skoda Octavia (2001-) -bakaxel
Skoda Roomster Scout (2008-) -bakaxel
Suzuki Swift, SX4 (2007-) -bakaxel
Toyota Aygo (2007-) -bakaxel
VW Touran (2003-) -bakaxel
Ett urval av andra passande applikationer:
BMW Serie 3 (E91) (2007-) -bakaxel
Citroen C4 (2006-) -bakaxel
Honda Civic, Stream (2007-) -bakaxel
Kia Ceed (2007-) -bakaxel
Mazda 3 (2003-) -bakaxel
Mitsubishi Shogun, Pajero (2007-) -bakaxel
Renault Traffic (2007-) -bakaxel
Skoda Fabia (2007-) -bakaxel
Toyota Yaris (2007-) -bakaxel
Volvo V70 (2007-) -bakaxel
VW Polo (2007-) -bakaxel
Mercedes Benz Klass C (W202) 1993-2000 - framaxel
Teknisk data:
Max arbetsbelasntning: 1500 Kg / 15000 N
Max/min avstånd mellan plattorna: min. 96mm - max 220mm
Max slaglängd: 124 mm
Dim. body Ø29 - L = 225-280mm
Max åtdragning: 100 Nm
För fjäder med maxdiameter: 17mm
Passar fjädrar: 90mm - 140mm diameter
Passar fjädrar med maxlängd: 70mm - 167mm
Filer
Govoni -företaget från vackra Modena i Italien!
Grundat 1977 av Fausto Govoni, och sedan dess har företaget expanderat stort. Numer har Govoni fabriker, R&D och utbildningscenter i både Italien respektive Tyskland. De sköter allt från utveckling, testning och slutmontering i de egna leden, med hjärtat av företaget i Crevalcore, en bit utanför Modena.
Govoni är en av de samarbetspartners vi arbetat väldigt länge med, och vi är huvudimportören i Sverige.